10 April 2011

Kelas Kemahiran Al-Quran


Semalam saya menghadiri Majlis Pelancaran Kelas Kemahiran Al-Quran (Taranum & Tahfiz) Bahagian Sibu yang julung2 kalinya diadakan di Sibu ini.. Dirasmikan oleh Dr Annuar bin Haji Rapiee yang juga calon bertanding untuk pilihanraya Dun 49 Nangka (kalau tak silap saya) yang mewakili parti BN..

Program ni bertujuan untuk melahirkan lebih ramai murid2 di Sibu ini yang mendalami ilmu Taranum dan juga menjadi Tahfiz..

Saya juga bercita2 nak menjadikan anak2 saya sebagai Qari @ Tahfiz Al-Quran.Moga Allah mempermudahkan segalanya...

Saya juga ditugaskan menjadi guru dalam bidang Taranum..sebenarnya ilmu saya tidaklah banyak,saya pun dalam usaha belajar dengan lebih dalam lagi ilmu Taranum ni...

Semalam Ustaz Nasir ada mengumumkan bahawa akan diadakan kursu ilmu Taranum pada 30April-1 Mei ini ...InsyaAllah saya akan mengikutinya untuk menmbahkan lagi ilmu.... Yurannya cukup murah,RM3o sahaja,,, Sesiapa berminat,cepat2.... hanya 60 kekosongn sahaja,,


No comments:

Post a Comment