04 August 2010

Alkisahku berCD...


Aku mula kenal dgn CD ni bile tgok mjlh Pa&Ma dekat iklan bengkung moden.com... mula2 rase tak yakin gak nk bg naufal pkai benda ni (nizar dlm perut mase 2).. fikir pny fkir aku wat kputsn nk beli CD ni... memandgkn kos nk beli pampes(DD) dah bganda nanti..huhu

Aku stat beli CD ni pghujung Jan 2010.. melalui Pn Fazidah. die jual jenama Sweet Doll Baby.. disebabkan keterujaan nk menCD kan anak,aku borong beli 10pcs cmpur lg insert tambhn dgn liner yg colurful lg...abis jgak dalm RM500

Lepas dah dapat,dah prewash 3x,trus bagi naufal pakai... tapi betullah org kata,pakai CD ni kena byk sabar,kadang2 cepat bocor tu yg xtahan..naufal plak jenis yg kuat kencing... pakai CD juga proses pembelajaran(ceh,mcm mengajar la plak proses P&P)..

dalam sbulan mcm 2 pakai CD aku rase cam give up,sbb naufal slalu leaking.. terutama wkt mlm..penat la nk mncuci toto die(nseb baik xtdo atas katil)..

lepas nizar dah lahir,aku still pkai pampes kt naufal.. tp selang seli gak ngan CD,,rugi la dh beli xpkai kan..dah lame rase cam ok plak...

Aku pun usha lg CD jenama lain..jumpe dlm mudah.com, jenama coolababy..jenama glamer gak la ni..aku beli 3pcs,harge die aku lupe la..tp tmasuk post smua dlm sratus lbih sket la..

Pjg cite aku ni...hehe

lepas 2 aku beli plak jenama Babyland..5pcs..RM18 pcs...murah,ok la..lgpun cutting die kecik,muat ngan nizar..aku trus menCDkan 2bradik ni scara fully CD.

Aku jd ketagih dah beli Cd ni...hihi tp xpelah utk jangka masa ;lama kan... aku beli plak jenama lunatot..mmg populr dh brand ni,,,slalu msuk mjlah pa&ma..aku beli set 5snap button..RM210

Alhamdulillah,lps beli CD Babyland ni,Allah bukakan pintu rezki untukku...aku secara sahnya hehe..menjadi pnjual CD di Sibu ni... bukan sekadar nak tolong kwn2 kurgkan kos beli pampes anak,tapi juga satu keseronokan..dpat kawan baru,dll...

Tak abis d ctu pasal CD ni,ada kawan ku yg anknya pakai pmpes sizeXL..CD yg aku jual ni dapat pakai saiz S-L saja... aku pun ambil kputusan cari satu lg brand yg dpt pakai smpai saiz Xl.. aku trus beli pakej RM500 produk lunatots dan jadi pengedar...Alhamdulillah...




Ini set pengedar..ooppss..bukan semua ya..10pcs kwanku yg order..hihi
Jenama Lunatots



Ini aku order direct dr China..mcm xcaye kan.? melalui org tengah...k, sesuai digayakan dengan pakaian bayi


Ni antara koleksi Cd naufal & nizar,.yg slebihnya dlm baldi n jemuran...





Disidai secara berjemaah......




Tempat simpan CD..tp xmuat semua pun....



Nanti sambung lagi pasal Cd....

No comments:

Post a Comment